• Un estudi de la Diputació de Barcelona analitza com aprofitar aquest esdeveniment per atraure turisme a la comarca
  • El document proposa, entre altres mesures, complementar la prova esportiva amb altres activitats culturals i gastronòmiques durant tot el cap de setmana

 

La Transéquia, esdeveniment organitzat per la Fundació Aigües de Manresa Junta de la Séquia amb la col·laboració dels municipis per on passa el canal medieval de la Séquia (Balsareny, Sallent, Santpedor, Sant Fruitós de Bages i Manresa)  genera un impacte econòmic al territori de més de 300.000 euros, a més d’un impacte positiu pel que fa al reconeixement de la comarca i la seva projecció, al sentiment d’orgull de la població local i a la capacitat per atraure visitants de fora de la comarca. Així ho determina un estudi elaborat per l’Àrea d’Esports i Activitat Física de la Diputació de Barcelona i encarregat per Bages Turisme. Del treball se’n desprèn que, malgrat que la repercursió de l’esdeveniment és molt positiva, encara hi ha marge de millora perquè la Transéquia serveixi per atraure visitants de fora de la comarca que passin el cap de setmana al Bages i ho aprofitin per conèixer les diferents propostes turístiques que s’hi ofereixen.

 

L’estudi estableix que la despesa mitjana dels espectadors de la Transéquia és de 26,88 € i la dels participants, de 38,37 €. El percentatge d’espectadors i participants que provenen de fora de la comarca és del 35% i d’aquests, un 88,4% no es queda a dormir. Pel que fa a la ciutadania, la percepció sobre la Transéquia és majoritàriament positiva, amb una satisfacció mitjana de 4,5 sobre 5 i amb un 90% de probabilitat de recomanar-la a altres persones.

 

Per tal d’aprofitar turísticament aquest esdeveniment l’informe proposa vincular la Transéquia a un programa cultural, esportiu i recreatiu que tingui lloc durant tot el cap de setmana, de manera que els participants de fora tinguin un incentiu per quedar-se a dormir. També planteja la necessitat de repensar la ubicació i el recorregut de la Transéquia per tal  de fer-lo més proper a zones urbanes on hi hagi establiments de restauració. El treball també assenyala la importància d’augmentar la difusió de l’esdeveniment a comarques properes com el Solsonès, el Valles Oriental i l’Occidental, i el Barcelones, on es veu molt potencial de creixement.

 

El conseller comarcal de Turisme, Eduard Mata, destaca que “la Transéquia és un esdeveniment que passa per diferents municipis del Bages, que hi estan implicats en l’organització”. Mata explica que “als seus inicis la Transéquia va servir per donar a conèixer aquest canal medieval a la pròpia gent del Bages, però a dia d’avui mou un volum de persones molt important que tenen interès per l’esport però també per la natura i la cultura”. I afegeix que “des de Bages Turisme, conjuntament amb els organitzadors, volem treballaer perquè aquest impacte positiu que ja tenim ara ho sigui encara més”.

 

Sobre Bages Turisme

Bages Turisme del Consell Comarcal del Bages és l’ens de gestió, promoció i planificació turística del Bages que aglutina els 30 municipis de la comarca i també agents privats del sector turístic, representats per l’associació Bages Impuls. Aquest ens treballa amb el suport de la Diputació de Barcelona per posicionar el Bages com a destinació turística sostenible i de qualitat. Amb aquesta premissa, es pretén que el turisme a la comarca esdevingui una activitat econòmica que generi riquesa i alhora benestar als ciutadans i contribueixi al desenvolupament de la comarca sempre amb respecte amb el medi ambient, el patrimoni cultural i la societat.